Reklamační řád

REKLAMAČNÍ ŘÁD
 
ZÁKLADNÍ USTANOVENÍ
 
Kupující je povinen seznámit se s Reklamačním řádem a Všeobecnými obchodními podmínkami ještě před objednáním zboží. Uzavřením kupní smlouvy a převzetím zboží od prodávajícího souhlasí s níže uvedeným reklamačním řádem. V případě, že zboží není odebráno osobně, rozumí se převzetím zboží okamžik jeho předání prvnímu přepravci,
není-li kupujícím spotřebitel, a je-li kupujícím spotřebitel, okamžik převzetí zboží od dopravce.
 
Jako doklad o záruce (záruční list) vystavuje prodávající ke každému zakoupenému zboží nákupní doklad-fakturu se zákonem uvedeným všemi potřebnými údaji pro uplatnění záruky (název zboží, délka záruky, cena, množství).
 
ZÁRUČNÍ PODMÍNKY
 
1. Vykazuje-li zboží zjevné vady, tj. zejména pokud je zboží kupujícímu předáno v porušeném transportním obalu, je kupující oprávněn zboží nepřevzít. V takovém případě zůstává zachován nárok kupujícího na poskytnutí řádného plnění prodávajícím či na vrácení kupní ceny. Volbu provede kupující.
 
2. V případě, že se po převzetí zboží kupujícím vyskytnou v záruční době vady zboží, může kupující uplatnit svou oprávněnou reklamaci. Kupující je povinen zboží po dodání prohlédnout a oznámit prodávajícímu zjištěné vady. Pro reklamaci se uznávají tyto vady:
 
 
3. Délka záruční doby se řídí platnými ustanoveními zákona, činí tedy 24 měsíců pro spotřebitele. Záruční lhůta začíná běžet převzetím zboží kupujícím. Pokud je u zboží uváděna záruční doba delší než výše uvedená zákonná záruční doba, jedná se o prodlouženou záruční dobu poskytovanou výrobcem tohoto zboží. Pokud se tedy po uplynutí zákonné záruční doby vyskytnou výrobní vady zboží, je nutné vadné zboží reklamovat přímo u výrobce zboží.
Je-li kupujícím spotřebitel, v rámci zákonné záruční lhůty se reklamace řídí Občanským zákoníkem č. 40/1964 Sb. a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele s přihlédnutím k upřesněním v tomto reklamačním řádu.
 
Výjimkou může tvořit zboží prodávané se slevou (zboží poškozené, použité, nekompletní).
Je-li kupujícím spotřebitel a jde-li o věci použité, neodpovídá prodávající za vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, které měla věc při převzetí kupujícím a práva z odpovědnosti za vady věci zaniknou, nebyla-li uplatněna do 24 měsíců ode dne převzetí věci kupujícím. Prodávající může tuto dobu v dohodě s kupujícím zkrátit, ne však méně než na 12 měsíců. Tuto dobu uvede prodávající v dokladu o prodeji zboží. U zboží prodávaného za nižší cenu z důvodu vady či nekompletnosti se záruka nevztahuje na vady, pro které byla nižší cena sjednána.
 
4. Místem pro uplatnění reklamace je provozovna prodávajícího. Pokud je to vzhledem k povaze vadného zboží, resp. k povaze vady samotné možné, kupující může vadné zboží zaslat prostřednictvím zásilkové přepravní společnosti na adresu provozovny. Reklamované zboží by v tomto případě mělo být důkladně zabaleno, aby nedošlo v průběhu přepravy k jeho poškození. Balík musí obsahovat: reklamované zboží (vč. kompletního příslušenství), kopii faktury, podrobný popis vady a dostatečné kontaktní údaje kupujícího (zpáteční adresa, telefonní spojení). Zásilku je nutné označit příslušnými symboly.Tento postup je doporučen i kupujícímu spotřebiteli. Pokud neprokáže a nedoloží uvedené skutečnosti jinak. Kupující doloží běh záruční doby předložením nákupního dokladu (faktury), pokud bylo v minulosti zboží reklamováno, též doloží doklad o reklamaci. Tento postup je doporučen i kupujícímu, který je spotřebitelem.
 
5. Prodávající negarantuje kupujícímu kompatibilitu, popř. vhodnost jednotlivých položek (zboží) uvedených na jedné objednávce, pokud tento požadavek nebyl výslovně v objednávce uveden (např. pokud se bude lišit barevný odstín objednané podlahové krytiny a obvodových lišt, nevhodný způsob uchycení lišt, nevhodnost podlahové krytiny na určitý typ podkladů, apod.).
 
6. Záruka se nevztahuje na vady vzniklé nesprávnou montáží, užitím nesprávného nebo vadného spotřebního materiálu (např. nevhodné nivelační stěrky, podložky, PE folie, nevhodné čistící prostředky), ani na případné škody v důsledku toho vzniklé.
 
Dále se záruka nevztahuje:
a) mechanickým poškozením zboží
b) používáním zboží ve špatných klimatických podmínkách (teplota,prašnost,vlhkost)
c) neodbornou montáží, zacházením, obsluhou nebo zanedbáním péče o zboží
d) zboží bylo poškozeno nadměrným zatěžováním nebo používáním v rozporu s podmínkami uvedenými v dokumentaci nebo všeobecnými zásadami
e) provedením nekvalifikovaného zásahu či změnou parametrů
f) zboží upravované zákazníkem (nátěry,ohýbání), vznikla-li vada v důsledku této úpravy
g) zboží bylo poškozeno přírodními živly nebo vyšší mocí
 
VYŘIZOVÁNÍ REKLAMACE
 
1. Kupující jako spotřebitel – v případě, že zboží při převzetí kupujícím není ve shodě s kupní smlouvou, má kupující právo na to, aby prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu zboží uvedl do stavu odpovídajícího kupní smlouvě dle požadavku kupujícího-výměnným způsobem nebo její opravou. Není-li takový postup možný, může kupující požadovat přiměřenou slevu z ceny zboží nebo od smlouvy odstoupit. To neplatí, pokud kupující před převzetím zboží o rozporu s kupní smlouvou věděl nebo rozpor s kupní smlouvou sám způsobil. Rozpor s kupní smlouvou, který se projeví během šesti měsíců ode dne převzetí zboží, se považuje za rozpor existující již při jejím převzetí, pokud to neodporuje povaze věci nebo pokud se neprokáže opak.
 
Je-li kupujícím spotřebitel, má v závislosti na povaze vady při uplatnění zákonné záruky tato práva:
 
·        jde-li o vadu odstranitelnou, právo na bezplatné, řádné a včasné odstranění vady, právo na výměnu vadného zboží nebo vadné součásti, není-li to vzhledem k povaze vady neúměrné. Není-li takový postup možný, má právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo odstoupení od kupní smlouvy
·        jde-li o vadu neodstranitelnou bránící řádnému užívání zboží, právo na výměnu vadného zboží nebo odstoupení od kupní smlouvy, tatáž práva spotřebiteli náleží, jde-li sice o vady odstranitelné, jestliže však kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad věc řádně užívat. Za opětovné vyskytnutí vady se považuje, jestliže stejná vada bránící řádnému užívání, jež byla v záruční době již nejméně dvakrát odstraňována, se vyskytne znovu. Větším počtem vad se rozumí, má-li věc současně alespoň tři vady bránící jejímu řádnému užití.
·        jde-li o jiné vady neodstranitelné a nepožaduje-li spotřebitel výměnu věci, má právo na přiměřenou slevu z kupní ceny nebo odstoupení od kupní smlouvy. V případě slevy nelze později reklamovat zboží pro vadu, za níž byla sleva poskytnuta.
 
Je-li kupujícím spotřebitel, o reklamaci prodávající rozhodne ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady.  Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodnou na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty se kupujícímu přiznávají stejná práva, jako by se jednalo o neodstranitelnou vadu. Pro uvedení závady doporučujeme písemnou formu. Tato lhůta není závazná ke kupujícímu, který při nákupu uplatňoval IČ a tudíž jeho vztah s prodávajícím upravuje Obchodní zákoník. Prodávající vydá kupujícímu spotřebiteli písemné potvrzení o tom, kdy byla reklamace uplatněna, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace je požadován, dále potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace vč. potvrzení o provedení opravy a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace.
 
2. Kupující, který není spotřebitelem
 
Jde-li o vadu, kterou lze odstranit, bude zboží opraveno. Pokud není oprava možná a povaha vady nebrání obvyklému užívání, může se prodávající s kupujícím dohodnout na přiměřené slevě z ceny zboží. V případě slevy nelze později tuto vadu reklamovat. Jde-li o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být řádné užívána jako věc bez vady, prodávající je oprávněn vadné zboží vyměnit za zboží se stejnými nebo podobnými užitnými vlastnostmi nebo vystaví dobropis.
 
 
Obecně pro všechny kupující platí, že po vyřízení oprávněné reklamace se záruční doba prodlužuje o dobu trvání reklamace. V případě neoprávněné reklamace se záruční doba neprodlužuje. Byla-li reklamace zboží v zákonné záruční lhůtě vyřízena výměnou zboží za nové, začne záruční doba běžet znovu od data vyřízení reklamace. Pokud byla reklamace vyřízena výměnou, je další případná reklamace považována za první reklamaci zboží. Doba trvání reklamace se počítá od následujícího dne po uplatnění reklamace do dne vyřízení reklamace. O vyřízení je kupující informován e-mailem, který uvedl již při nákupu.
 
Po vyřízení reklamace prodávající upozorní o ukončení reklamace kupujícího buď telefonicky, SMS nebo e-mailem. Pokud bylo zboží zasláno zásilkovou přepravní společnosti, bude po vyřízení automaticky zasláno na adresu kupujícího. Pokud se z technických důvodu stane, že SMS nebo e-mail neobdrží kupující v zákonné třicetidenní lhůtě, má kupující možnost se automaticky dostavit na provozovnu, kde mu bude vyřízená reklamace vydána proti předloženému originálu příjemky reklamace.
 
V případě nevyzvednutí reklamovaného zboží do jednoho měsíce od uplynutí doby, kdy měla být úprava provedena a byla-li provedena později do jednoho měsíce od vyrozumění o jejím provedení (tj. zpravidla do 60 dnů od data podání reklamace) je prodávající, dle § 656 občanského zákoníku, oprávněn účtovat při výdeji reklamace částku za uskladnění.
 
ZÁVĚREČNÁ USTANOVENÍ
 
Tento Reklamační řád je nedílnou součástí Všeobecných obchodních podmínek a je platný a účinný ode dne jeho zveřejnění na internetových stránkách www.hiric-shop.cz a ruší veškeré předchozí reklamační řády, ustanovení a zvyklosti. Prodávající si vyhrazuje právo změnit tento Reklamační řád bez předchozího upozornění.
 
 
      
 
 
V Ústí nad Labem dne 1.5.2011 
 

Odeslat článek známému   Vytisknout